http://deo.org.tr/index.php FOTOĞRAFLAR
Leonardo da Vinci Programı |
PROJE ADI : ENDÜSTRİYEL BİLGİSAYAR SİSTEMLERİNİN EĞİTİMİ (PLC)
PROJE SÜRESİ : 04.01.2008 – 05.01.2009 (1 Yıl) PROJE NO : LLP-LDV-VETPRO-07-TR-1928 PROJE BÜTÇESİ : 10.000 EURO GERÇEKLEŞEN BÜTCE: 8.091 EURO PROJE SAHİBİ : DENİZLİ ELEKTRİKÇİLER ESNAF ve SANATKARLARI ODASI PROJE YEREL ORTAĞI : DENİZLİ VALİ NECATİ BİLİCAN MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ PROJE Y.DIŞI ORTAĞI : STIFTUNG BILDUNG & HANDWERK Eğitim ve Zanaat Kurumu (PADERBOM-ALMANYA) AMAÇ : Projenin amacı projeye konu olan kişilerin PLC programında mesleki eğitim ile nitelik kazanımlarının sağlanmasıdır. Bu uygulamanın sonuçlandırılması toplumun refahını da arttıracaktır Hayat Boyu Öğrenme Programı / Leonardo da Vinci Programı kapsamında, Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi tarafından sağlanan AB mali katkısı ile gerçekleştirilen, 10.000 euro tutarında ve tamamı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı tarafından karşılanan Endüstriyel Bilgisayar Sistemlerinin Eğitimi (PLC) projemiz 2683 proje içinden seçilerek 401 proje içine girerek finale kalmış ve 04.01.2008 tarihinde LLP-LDV-VETPRO-07-TR-1928 no ile kabul edilmiştir 12 – 16 MAYIS 2008 tarihleri arasında Proje kapsamında görev alan; Oda Başkanımız : Cavit BEYDEMİR, Başkan yardımcısı : Rahmi ALKAR, Yönetim Kurulu Üyelerimiz : Ersin CEYLAN, Galip BERGAMALI, Tahir ÇIPLAKOĞLU, Muharrem DABANCALI Teknik Öğretmen : Mustafa ÇALLI, Usta : Ali Osman GÜLLÜ’ Almanya’ya gitti. Burada PLC konusunda eğitimler alındı. PLC ile çalışan makineler yerinde incelendi DEĞİŞİM ÖNCESİ BELİRLENEN EN ÖNEMLİ GEREKSİNİMLER; · PLC programının kullanımına yönelik metotların tespiti · PLC programlarının kullanımına yönelik yeni metotların pratikte uygulamaya geçirilmesinin yolları ve incelenmesi · PLC programının kullanımında teknik personelin yetiştirilmesi ve eğitimine yönelik eğitim dokümantasyonlarının ve materyallerinin oluşturulması YARARLANICILARA İLİŞKİN SONUÇLAR Yapılan incelemeler neticesinde teknolojik yeterliliğe sahip olan Almanya da ki uygulamalar tek tek gözlemlenerek sistem ve teknikler kayıt altına alındı. Mesleki beceride ilgili teknikerlere gerekli eğitim ve öğretimin verildiği gözlemlenirken, Her birinin ayrı teknik olanaklara sahip olduğu fark edildi. Değişim programı sonunda yararlanıcılara katılım sertifikası verildi. SONUÇLARA İLİŞKİN AÇIKLAMA Değişim öncesi belirlenen en önemli gereksinimler; · PLC programının kullanımına yönelik metotların tespiti · PLC programlarının kullanımına yönelik yeni metotların pratikte uygulamaya geçirilmesinin yolları ve incelenmesi · PLC programının kullanımında teknik personelin yetiştirilmesi ve eğitimine yönelik eğitim dokümantasyonlarının ve materyallerinin oluşturulması YARARLANICILARA İLİŞKİN SONUÇLAR · Mesleki Beceri: Yapılan incelemeler neticesinde teknolojik yeterliliğe sahip olan Almanya da ki uygulamalar tek tek gözlemlenerek sistem ve teknikler kayıt altına alındı. Mesleki beceride ilgili teknikerlere gerekli eğitim ve öğretimin verildiği gözlemlenirken, Her birinin ayrı teknik olanaklara sahip olduğu fark edildi. · Kültürlerarası Etkileşim Becerisi: Yararlanıcı grup ilk defa Almanya’ya gitmiştir. Yapılan ön hazırlıklar neticesinde fark edilir bir sorun ile karşılaşılmadı. Farklı kültür ve davranışlar karşılıklı etkileşim içinde oldu. · Uyum Becerisi (Sorun Çözme, Takım Çalışması) : Yararlanıcı grup ev sahibi kurum ile değişim süreci içinde tanıştı planlı bir süreç izlendi ve herhangi bir sorun ile karşılaşılmadı. Bir ekip çalışması gerçekleştirildi ve özellikle her program sonrası ev sahibi kurumun ofisinde toplantı ve değerlendirme yapıldı. Ev sahibi kurumun kendi içindeki mesleki kabiliyeti değişim süreci içerisinde dahi iyi gözlemlendi. · Bilişim Teknolojilerinin Kullanılması: Yararlanıcıların şahsi teknolojik materyallerinden de faydalanılarak öncesinde gerçekleştirilen araştırma ve incelemeler ışığında iyi bir değişim süreci izlenmiştir. · İşgücü Piyasasında Entegrasyonun Tesisi: Projenin önemli amaçlarından biri projeye konu olan kişilerin işgücü piyasasının istediği sağlıklı bireyler olarak mesleki eğitim ve teknik öngörüleri sağlanarak PLC programı kullanımında kazanımlarının sağlanmasıdır. Bu amaçla yapılacak eğitimler desteklenmektedir. § Sosyal Entegrasyonun Artırılması: Piyasanın ekonomik ve teknik anlamda bir problemi olan bu kullanımda kaynaklanan problemin, bireylerin doğru ve etkili yönelimlere sevk ederek verimli ve sağlıklı bir çalışma mekanizması oluşturma birincil amaç olarak gösterilebilmekle, bu amaçla mesleki yeterliliğe sahip genç iş gücünün ekonomik yapılanmadaki pozitif yeri arttırılmış olacaktır. § Uzmanların ve İnsan Kaynakları Uzmanlarının Eğitimi: Bu alanda sorun yaşayan iş sahiplerinin mesleki gereksinimlerine yönelik yaklaşım ve destek konusunda oluşturulacak kadronun doğru ve yerinde eğitimleri sağlanmaya çalışılacaktır. Böylece deneyimli uzman kadro temini mümkün kılınacaktır. · Farklı Eğitim Sistemlerine İlişkin Bilgi Düzeyinin Artırılması: Yararlanıcılar farklı yaklaşım ve eğitim tekniklerini tespit ederek eksik yönlerini görmüş ve fayda arttırılmasına yönelik farkındalıkları arttırılmıştır. · Eğitim Sürecinde Ortaya Konulan İyi Uygulamaların Aktarımı: Eğitim sürecinde kullanılan doküman ve bilişim eğitim setleri aktarmayı ve yaygınlaştırmayı amaçladığımız uygulamalardır. Çeviri işlemlerine müteakiben mesleki destek de yeni bir kazınım elde edilecektir. · İlgili Diğer Bilgiler: Projenin en önemli sonucu benzer projelerin önünü açması yanında ileri düzeyde PLC programı başta olmak üzere mesleki teknik bilgilere sahip olan iş yerlerinin çalışmalarının hepsi sağlıklı bir şekilde uygulanabilecek, projenin bitiminden sonra da fayda sağlayacağını gösterilecektir. ORTAKLARIN KAZANÇLARI VE DİĞER ETKİLER § Sektörel Gelişim (İşletmeler Arasında İşbirliği, Faaliyet Sektöründe İhtiyaç Duyulan Niteliklere Cevap Verebilme: Projenin amacı projeye konu olan kişilerin PLC programında mesleki eğitim ile nitelik kazanımlarının sağlanmasıdır. Bu uygulamanın sonuçlandırılması toplumun refahını da arttıracaktır. § Bölgesel Gelişimin Desteklenmesi: Yararlanıcı grup ortağı kuruluşlardan edindiği bilgi ve becerileri Denizli ili sınırları içinde uygulama alanına sokacaktır. Mesleki eğitim merkezi ortakları ile de temas halinde olunacaktır. § Eğitim/Öğretim Merkezleri İle İşgücü Piyasası Arasında İşbirliği Kurulması:Projenin yerel ortağı Mesleki eğitim merkezi olup koordineli bir çalışma seyri izlenecektir. Ulaşılan fayda diğer kurum ve illerdeki kuruluşlara da örnek teşkil edebilecektir. § Eğitim Merkezlerinin Uluslararası Kapasitesinin Güçlendirilmesi: Proje sahibi olan kurumumuz Leonardo da Vinci programları kapsamında gerçekleştirilen değişimlerle uluslararası deyimi oldukça artmıştır. Aynı faaliyet çerçevesinde yer alan diğer kurumlara da fikir ve deneyim aktarımlarımız olmuştur. § İlgili Diğer Bilgiler: Projeden etkilenen pek çok kurumun benzer ve alt sistemlerine dayalı proje hazırladıkları ve fikir desteği aldıkları gözlemlenerek belirgin örnek olmuştur. PROJENİN DENİZLİYE VE MESLEKİ EĞİTİME KAZADIRDIĞI Tam otomatik olarak çalışan bu makinelerde meydana gelen arızalar için büyük şehirlerden PLC ustaları getirilmekte ve oldukça büyük ücretler ödenmektedir. İlimizde ki ve çevre İllerdeki bu eksikliği gidermek için, DENİZLİ VALİ NECATİ BİLİCAN MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜNDE bir PLC LABORATUVARI kurulması için Odamız önderliğinde gerekli çalışmaları yaptık. Denizli Milli Eğitim Müdürlüğünün de değerli katkıları ile PLC konusunda eğitim verecek olan Denizli Vali Necati Bilican Mesleki Eğitim Merkezi Müdürlüğünde görevli Teknik Öğretmenler Mustafa ÇALLI, Ali Rıza ÇAYLI ve Kemal BEKÇİ’yi İstanbul’daki SIEMENS firmasına eğitim için gönderdik. PLC konusunda Almanya’daki edindiğimiz tecrübelerimizi de ön plana koyarak güzel bir PLC LABORATUVAR’INI ilimize ve mesleki eğitime kazandırdık. Denizli Vali yardımcısı Sayın Halil İbrahim ERTEKİN 02.04.2009 tarihinde PLC LABORATUVARI’NIN resmi açılışını yaptı. PLC Laboratuarı için yaklaşık 50.000,00 TL harcama yapıldı. 19 MART – 16 HAZİRAN 2009 tarihleri arasında, Mesleki Eğitim Merkezinde kurulan bu PLC Laboratuarda 12 kişiye PLC konusunda 60 saatlik bir kurs düzenlendi ve kursu başarı ile bitirenlere MEB onaylı belge verildi. |